گوشی کالا

ساخت وبلاگ

گوشی ایفون se

کمپانی اپل از طراحی جدیدی در گوشی کوچک آیفون SE استفاده نکرده است. طراحی آیفون 5S با سخت‌افزار داخلی متفاوت سرانجام به تولید این محصول انجامیده است. این حرکت اپل کمی عجیب و در عین حال منفی تلقی می‌شود. زیرا بکارگیری از طراحی محصول قدیمی در نسل جدید یک محصول چندان به طبع کاربران قدیمی که دو سال پیش نیز با این طراحی آشنایی داشتند خوش نمی‌آید، اما این همه ماجرا نیست. اگر قصد خرید ایفون se را دارید با ما همراه باشید.

طراحی گوشی iphone se

ابتدا باید پرسید فلسفه وجودی آیفون SE 2020 چیست؟ شرکت هایی همچون سامسونگ یا هواوی به تولید گوشی در همه سطوح بازار از پایین رده تا پرچمدار می پردازند. اما اپل اینگونه نیست و سبد محصولاتش را تنها سه تا چهار مدل پرچمدار تشکیل می دهد که معمولا قیمت بالایی دارند اپل اولین بار در سال 2016 آیفون SE را معرفی کرد که از آیفون 6 مشتق شده بود. حالا اما آیفون SE 2020 دارای طراحی و ساختی شبیه به آیفون هفت و هشت است. استفاده از طراحی گوشی های قبل باعث می شود هزینه تحقیق و توسعه پایین آمده و در نتیجه قیمت کلی گوشی کاهش پیدا کند. ظاهر گوشی به طور کامل متفاوت از آیفون های جدید اپل یعنی آیفون 11 است و همانطور که گفتیم ظاهر گوشی تماما از آیفون 7 و هشت الگوبرداری شده است. ابعاد گوشی در طول، عرض و ضخامت به ترتیب برابر با 138.4 در 67.3 در 7.3 میلی متر است. آیفون اس ای 2020 4.7 اینچی از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده است به گونه ای که قاب جلویی و پشتی آن از جنس شیشه و فریم آن از جنس آلومینیوم است. گوشی 148 گرم وزن دارد، با این وزن زمانی که گوشی را در دست بگیرید احساس خواهید کرد که آیفون SE 2020 چقدر سبک است. با این تفاسیر می توان دریافت با یک گوشی خوش دست و کوچک روبرو هستیم.صفحه نمایش آیفون SE 2020 تا 65.4 درصد از قاب جلویی را پوشانده است. بخش های بالایی و پایینی قاب جلویی با نوار های مشکی رنگی پوشانده شده اند. خوشحالیم که بگوییم در لبه پایین این آیفون شاهد دکمه هوم دوست داشتنی هستیم که ظاهری کلاسیک به گوشی داده است. در لبه بالایی نیز اسپیکر و همچنین دوربین سلفی قرار داده شده اند. طراحی آیفون اس ای 2020 ما را به چند سال گذشته می برد. سالهایی که از دوربین های سلفی پانچ شده در بالای صفحه نمایش خبری نبود و دوربین سلفی هیچ مزاحمتی برای صفحه نمایش محسوب نمی شد. در سمت چپ بدنه شاهد سه دکمه کلاسیک آیفون یعنی دکمه تنظیم صدا و دکمه mute و unmute هستیم. سینی سیمکارت نیز در لبه سمت راست قرار گرفته است. در بخش پشتی گوشی دوربین تکی آیفون SE 2020 قرار گرفته است که به مقدار قابل توجهی از بدنه بیرون زده است و در سمت راست آن نیز شاهد فلش LED هستیم. در لبه پایینی گوشی شاهد دو شیار برای اسپیکر ها هستیم که البته فقط یکی از آنها کار می کند و در میان آنها پورت لایتنینگ قرار گرفته است که با استفاده از آن میتوانید گوشی را شارژ کرده و یا ایرپاد را به آن متصل کنید.

آیفون SE 2020 دارای گواهینامه IP67 است که یعنی می تواند تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. ما امکان آزمایش چنین چیزی را نداشتیم اما گوشی را به مدت 30 دقیقه داخل یک ظرف آب قرار دادیم و سپس آن را خارج کردیم و همه چیز کاملا رو به راه بود. در مجموع باید گفت اگر به طراحی کلاسیک گوشی های آیفون علاقه مند هستید، آیفون SE 2020 یک گزینه فوق العاده برای شماست. اما اگر فکر می کنید این طراحی تاریخ گذشته است، می توانید آیفون XR را انتخاب کنید که با طراحی جدید خود، قیمت مناسبی نیز دارد و هنوز هم توسط اپل عرضه می شود. البته آیفون XR تقریبا تا 200 دلار گرانتر از آیفون SE 2020 است ولی با این حال قیمت به مراتب کمتری از آیفون 11 ها دارد. آیفون SE 2020 در سه رنگ سفید، مشکی و قرمز عرضه می شود.

نمایشگر

حرف‌های زیادی درباره صفحه‌نمایش گوشی قدیمی 4 اینچی رتینای این گوشی می‌توان گفت. اما نظرات کاربران خود گویای همه چیز است. مخالفان بر این عقیده‌اند که این صفحه‌نمایش با دارا بودن رزولوشن پایین، حاشیه‌های فراوان و اندازه کوچک چیز خاصی برای تعریف ندارد و اپل می‌توانست بهتر از این‌ها عمل کند. نظرات مثبی هم درباره این صفحه‌نمایش وجود دارند که از رندر قدرتمند رنگ‌ها و عملکرد بسیار عالی آن در زیر تابش مستقیم آفتاب راضی هستند.

کار را با یک تعریف ساده‌تر راحت می‌کنیم. صفحه‌نمایش گوشی اپل SE دارای بزرگی 4 اینچ و پنل IPS با رزولوشن 1136×640 و تراکم پیکسلی 326ppi می‌باشد.

در حالی که رندر رنگ‌های تیره فراتر از حد تصورمان بود، کنتراست صفحه چندان چنگی به دل نمی‌زند. صفحه نمایش iPhone 6S که از تراکم پیکسلی یکسان – 326ppi – بهره می‌برد، در مقایسه با این صفحه‌نمایش دارای روشنایی و کنتراست صفحه بیشتر می‌باشد.

دوربین

همان طور که گفتیم، از نظر سخت افزاری شباهت زیادی بین این گوشی و آیفون 6s وجود دارد. دوربین نیز دقیقا همان است که در آیفون 6s قرار گرفته است: یک دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/2.2. علاوه بر مگاپیکسل بالاتر، امکان فیلم برداری 4K نیز به دوربین این گوشی افزوده شده که آن را کاملا از دوربین آیفون 5s متمایز می کند.

مانند همیشه، کیفیت عکس های تهیه شده با دوربین آیفون بهترین نیست، اما جزو یکی از بهترین هاست. نویز تصاویر بسیار کم است و رنگ ها و جزئیات به خوبی توسط دوربین ثبت می شوند. یکی از بهترین ویژگی های این دوربین فعال شدن سریع آن و سرعت بالای شاتر است که به کاربر کمک می کند هیچ صحنه ای را از دست ندهد.

قابلیت لایو فوتوز نیز در این دوربین گنجانده شده است که با آن می توانید عکس هایی در قالب گیف یا همان عکس های متحرک بگیرید.اما دوربین دوم پیشرفت دوربین اصلی را نداشته و اپل در این گوشی از همان دوربین 1.2 مگاپیکسلی بهره برده است که در آیفون 5s به کار رفته بود. ویژگی رتینا فلاش نیز به این دوربین اضافه شده که هنگام گرفتن عکس سلفی اگر این ویژگی فعال باشد، قبل از گرفتن عکس تمام صفحه آیفون شما سفید می شود تا نور مناسب را برای عکس سلفی فراهم کند. با وجود این کیفیت دوربین قابل قبول است و شما را راضی خواهد کرد.

 

باتری iphone se

آیفون SE 2020 از باتری کوچک 1821 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که مشابه نمونه بکار رفته در آیفون 8 می‌باشد؛ با این حال انتظار می رود که تراشه بهینه تر بتواند تا حدودی شارژدهی دستگاه را بهبود ببخشد. این گوشی در آزمایش پخش مداوم ویدئو حدود 10 ساعت دوام می آورد که رکورد چندان جالبی نبوده و عملکرد متوسطِ روبه پایین آن را نشان می دهد.

در استفاده ترکیبی با روشن بودن اینترنت دیتا و انجام کارهایی مثل وبگردی، اجرای بازی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و … این گوشی به سختی می تواند یک روز را دوام بیاورد و احتمالا در میانه روز کاری، مجددا باید به فکر شارژ کردن آن باشید.

نتیجه گیری

آیفون SE در حال حاضر ارزان ترین و کوچک ترین آیفون بازار محسوب می شود که طرفداران خاص خودش را هم دارد و در بازارهای مختلف مورد استقبال قرار می گیرد. قبل از خریدن این گوشی باید ببینید که آیا می تواند نیازهای شما را برطرف کند یا خیر.

اگر می خواهید آیفون جدید بخرید اما نمی خواهید بالای 16 میلیون خرج کنید، آیفون SE جدید تنها گزینه پیش روی شماست. اگر به دنبال خوش دست ترین گوشی پرچمدار بازار هستید، به اکوسیستم اپل و آپدیت های چندین و چند ساله اش علاقه مندید، و تجربه کم نقص از گوشی هوشمند برایتان اهمیت زیادی دارد، آیفون SE می تواند نیاز شما را برآورده کند.

از طرفی اگر به دنبال یک گوشی جدید با طراحی مدرن و به روز هستید، ظرفیت باتری و سرعت شارژ برایتان اهمیت دارد، و به دوربین های چندگانه با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال یا عکاسی فوق عریض علاقه دارید، آیفون SE گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون se ,خرید ایفون se ,قیمت ایفون se ,مشخصات گوشی ایفون se, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 56 تاريخ : پنجشنبه 30 مرداد 1399 ساعت: 22:29

گوشی ایفون 11 پرو مکس

بر خلاف بسیاری دیگر از همکارانم، من تا کنون گوشی آیفون نداشته ام. با صرف نظر از این موضوع، آیفون های جدید اپل بسیار برای من وسوسه کننده هستند. دستگاه های اپل بسیار بی نظیر هستند. حتی برای آن دسته از کاربرانی که دیگر به پلتفرمی جز اندرید هم نگاه نمی اندازند، این دستگاه ها جذابیت خاص خود را دارند؛ چرا که خط مشی آینده رقابت بین دستگاه های اندرویدی و آیفون ها را نشان می دهد. چه دوست داشته باشیم و چه نه، تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی اغلب توجه بسیاری به ویژگی های جدید دستگاه های اپل دارند. درست همانند بریدگی صفحه نمایش اپل، که به سرعت در بسیاری از گوشی های جدید اندرویدی اعمال شد. اکنون نیز به همین دلیل بر آن شده ایم تا نگاه نزدیک تری به پرچمدار جدید اپل یعنی گوشی ایفون 11 پرو مکس بیاندازیم. با ما همراه باشید.

طراحی گوشی ایفون 11 پرو مکس

ظاهر این گوشی به نحوی است که انگار می‌گوید «هی اندروید، با من در بیافت!» سه لنز دوربین به قدری بزرگ هستند که احساس می‌کنید قرار است کار خارق‌العاده‌ای انجام دهند. ظاهر شیشه‌ای مات پنب پشتی در مقایسه با ظاهر براق و مستعد به لک افتادن گوشی‌هایی مانند گلکسی نوت 10 و P30 Pro هوآوی کاملا جدید حس می‌شود.

می‌توانید به راحتی متوجه شوید چرا این گوشی به مدل استاندارد آیفون 11 حسودی می‌کند، چون برادر کوچک‌تر آن در 6 رنگ و پرو مکس در 4 رنگ ساخته شده‌اند.پنل جلو این گوشی کاملا شبیه به آیفون ایکس اس مکس است. بریدگی بالای نمایشگر که داخل آن دوربین فیس آی‌دی TrueDepth قرار گرفته است، همچنان بزرگ است ولی به آن عادت می‌کنید.ابعاد این گوشی 6.2 در 3.06 در 0.32 اینچ و با وزن 226 گرم است تا در مقایسه با نسل قبلی خود ضخیم‌تر و سنگین‌تر باشد. گلکسی نوت 10 نیز از غول اپل سبک‌تر و باریک‌تر است.

اپل ادعا می‌کند پنل جلو و عقب این گوشی در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند با سخت‌ترین شیشه مورد حفاظت قرار گرفته است. گرچه تست سقوط آیفون 11 از فاصله 1 متری باعث شکسته شدن آن شد، بنابراین استفاده از قاب محافظ را توصیه می‌کنیم.همچنین برخی از کاربران نسبت به خراش افتادن ساده نمایشگرهای گوشی خود شاکی بودند، ما مشکل خاصی نداشتیم ولی اگر نگران هستید می‌توانید یک محافظ صفحه نمایش خوب بخرید.این گوشی با دریافت گواهینامه IP68 تا عمق 4 متر آب به مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد (2 متر بیشتر در مقایسه با iPhone XS Max).

نمایشگر

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.

هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

همانطور که می دانید، دوربین یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که آیفون 11 پرو مکس در آن بیشترین تغییرات را به خود دیده است. در واقع شرکت اپل برای اولین بار در آیفون 11 پرو و نسخه مکس، از دوربین سه گانه استفاده کرده که از ترکیب سه دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو شکل گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرونی استفاده می کند که در پس لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال بوده و از فناوری Dual-Pixel نیز پشتیبانی می کند.

دوربین دوم مشابه نسل قبلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های کوچکتر 1.0 میکرونی استفاده می کند که روی آن لنز 52 میلی متری با دیافراگم روشن تر f/2.0 قرار گرفته و از این رو، این دوربین زوم اوپتیکال 2 برابری را نسبت به دوربین اصلی در اختیار می گذارد. بد نیست بدانید که این دوربین همانند دوربین اصلی به لرزشگیر اوپتیکال مجهز می باشد؛ اما خبری از فناوری Dual-Pixel برای فوکوس آن در کار نمی باشد.

عضو جدید دوربین های آیفون 11 پرو مکس نیز مشابه دو دوربین دیگر از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که اندازه پیکسل های آن 1.0 میکرون بوده و در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار دارد که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد. جالب است بدانید که دوربین فوق عریض این گوشی مثل چیزی که در پرچمداران اخیر سامسونگ دیده بودیم، فاقد لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار می باشد و از قابلیت هایی مثل عکاسی ماکرو، بی نصیب مانده است. ناگفته نماند که حساسیت ISO در دوربین های اصلی و تله فوتو بیشتر از نسل قبلی شده و میزان نوردهی را می توان در حالت Night Mode برای آن ها به دلخواه تغییر داد.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

باتری و شارژدهی گوشی iphone 11 pro max

آیفون 11 پرو مکس پرظرفیت‌ترین باتری‌ای را دارد که تا امروز در یک آیفون دیده‌ایم. اپل از باتری‌ای با ظرفیت 3969 میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی استفاده کرده که نسبت به نسل قبلی یعنی آیفون 10 اس مکس 25 درصد بزرگ‌تر است. این گوشی داخل جعبه خودش با شارژری 18 واتی عرضه می‌شود و نیازی نیست که هزینه اضافی برای خرید آداپتور شارژ پرداخت کنید.

اگر با این شارژر و با کابل مخصوصی که داخل جعبه قرار دارد گوشی خودتان را شارژ کنید در مدت‌زمان33 دقیقه به ظرفیت 50 درصد و در مدت 113 به ظرفیت 100 درصد می‌رسید.مدت‌زمان ماندگاری باتری آیفون 11 پرو مکس طبق انتظاری که داریم بسیار خوب است اگر کاربری باشید که استفاده خیلی سنگینی از گوشی داشته باشد می‌توانید به راحتی یک روز کامل را از گوشی استفاده کنید و در نهایت در انتهای روز هم مقداری شارژ برای شما باقی مانده باشد اما اگر کاربری باشید که استفاده سبکی از آیفون خودتان دارید حدود 1 روز و نیم به شارژ نیاز پیدا نمی‌کنید.

 

کلام آخر

ایفون های جدید شاید ظاهری متفاوت از پیشینیان خود نداشته باشند؛ اما باطنی بسیار پیشرفته تر و قوی تر دارند. چیپ های استفاده شده در این گوشی ها، پردازش های سیستمی را به سطح عالی رسانده اند و با وجود تنها استفاده از ۴ گیگ رم، نرم افزار ها به خوبی روی این دستگاه ها اجرا می شوند. پردازنده گرافیکی این دستگاه ها نیز بسیار قدرتمند است و می تواند سنگین ترین بازی ها را به راحتی اجرا کند.

در ادامه، می توانیم صادقانه بگوییم که صفحه نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس بهترین صفحه نمایش گوشی های موبایل است و اگر به تماشای فیلم با موبایل می پردازید، آیفون ۱۱ پرو می تواند اولین اولویت شما در سبد خریدتان باشد. اسپیکر های این گوشی نیز کیفیت صدای خارق العاده ای دارند و قطعا شما را راضی نگاه می دارند. اما، نبود جک ۳.۵ میلیمتری و عدم وجود تبدیل این جک در جعبه دستگاه نیز می تواند شما را اذیت کند. البته، اگر هزینه بیشتری بگذارید و هدفون های بلوتوثی اپل را تهیه کنید، می توانید از بهترین کیفیت صدای ممکن بهره مند شوید.

کیفیت ساخت بدنه این دستگاه نیز بسیار خوب است. در سری آیفون ۱۱ شاهد قوی ترین شیشه استفاده شده در گوشی های موبایل هستیم و قطعا با وجود وزن بیشتر این دستگاه ها، حس دوام بیشتری به کاربران دست خواهد داد.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس ,خرید ایفون 11 پرو مکس ,گوشی ایفون 11 پرو مکس ,مشخصات ایفون 11 پرو مکس ,قیمت ایفون 11 پرو مکس, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 65 تاريخ : پنجشنبه 30 مرداد 1399 ساعت: 19:58

گوشی ایفون x

درکنفرانس WWDC 2017 اپل پس از معرفی آیفون های سری ۸ از جدیدترین و انقلابی ترین محصول خود با نام ایفون x یا همان آیفون ۱۰ رونمایی کرد. طراحی آیفون X با تمامی آیفون های سال های گذشته متفاوت است شرکت اپل در این خصوص منتشر کرد : چشم انداز دیرینه ما همیشه این بود تا آیفونی تمام صفحه خلق کنیم . دستگاهی که خود نماد تجربه ای فراگیر و فراموش نشدنی باشد و بی اندازه هوشمند به گونه ای که با یک ضربه ، صدای شما و حتی نگاهتان را پاسخ دهد . با آیفون X این تصور اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

طراحی گوشی ایفون x اپل

بسته بندی آیفون X همانند دیگر دستگاه های اپل است. پکیجی ساده که همه چیز در نهایت دقت و ظرافت درون آن قرار داده شده اند.

به جز گوشی، یک کابل لایتنینگ برای شارژ، دو شاخه بدون قابلیت شارژ سریع (برای استفاده از شارژ سریع باید دوشاخه مخصوص آن را جداگانه خریداری کنید)، یک هدفون با سیم و یک تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلیمتری هم درون بسته بندی قرار دارند.

با در دست گرفتن این گوشی، اولین حسی که به شما منتقل خواهد شد خوش دست بودن فوق العاده زیاد آن است. با وجود استفاده از نمایشگر 5.8 اینچی، حذف حاشیه های بالا و پایین صفحه نمایش باعث شده اند نسبت نمایشگر به بدنه در حدود 82 درصد باشد. طراحی خاص اپل و انحنای لبه های گوشی نیز به خوش دست تر شدن آن کمک می کنند. معمولا کاربرانی که از گوشی هایی با این ابعاد استفاده می کنند همیشه از خطر سقوط آن یا راحت نبودن قرار دادن دستگاه در جیب لباس شکایت دارند، اما آیفون X هیچ کدام از این مشکلات را ندارد. در نهایت باید گفت احتمالا آیفون X خوش دست ترین گوشی ساخته شده توسط اپل و در بین تمامی گوشی های معرفی شده در سال 2017 است.

قاب گوشی از فلز ساخته شده و بدنه پشتی از جنس شیشه است. این کار علاوه بر افزایش زیبایی باعث امکان پذیر شدن استفاده از قابلیت شارژ بی سیم نیز شده است. با وجود جذب زیاد اثر انگشت روی بدنه احتمالا هیچ کسی نیست که بخواهد گوشی زیبا و فوق العاده خوش دست خود را در یک قاب پلاستیکی یا کیس قرار دهد.

سمت راست بدنه محل قرار گرفتن پاور و شیار ورودی سیم کارت است. با فشار دادن طولانی کلید پاور می توان سیری را فعال کرد. البته امکان فراخوانی سیری با گفتن عبارت Hey Siri نیز امکان پذیر است.

در سمت چپ کلیدهای تنظیم صدا و دکمه قابل برنامه ریزی Mute را مشاهده می کنید که همگی از جنس فلز ساخته شده اند.

روی بدنه پشتی به جز لوگوی اپل، چینش عمودی دوربین ها را در لبه سمت چپ مشاهده می کنید. شاید در نگاه اول نتوان با این ساختار قرار گرفتن دوربین ها ارتباط برقرار کرد اما به هر حال آنها خاص هستند و می توانند فورا هر بیننده ای را با این حقیقت که شخص طرف مقابل یک آیفون جدید در دست دارد مواجه کند.

پس از روشن کردن صفحه شاید در نگاه اول چشمتان به نوار مشکی رنگی که درست در مرکز و بالای صفحه نمایش قرار دارد بیفتد. این بخش محل قرار گرفتن همه سنسورهای مورد نیاز آیفون X برای باز کردن قفل گوشی با اسکن چهره است. سنسور تشخیص چهره اپل بسیار دقیق عمل می کند و می توان گفت تقریبا در 95 درصد موارد چهره کاربر اصلی را به سرعت تشخیص داده و قفل دستگاه را باز می کند. این نکته را هم باید در نظر داشت که اگر حواستان به گوشی نباشد قفل آن باز نمی شود و باید حتما به صفحه گوشی نگاه کنید تا این عملیات انجام شود. فرآیند باز کردن قفل هم دو مرحله ای است. به این معنا که ابتدا باید صفحه را با فشردن کلید پاور یا پشت و رو کردن آن روشن کنید و بعد به صفحه نگاه کنید تا قفل دستگاه باز شود. این کار شاید کمی طولانی به نظر برسد اما در واقعیت به سرعت به آن عادت خواهید کرد.

بعضی از کاربران اعتقاد دارند نوار مشکی رنگ بالای صفحه نمایش باعث پرت شدن حواس در هنگام کار با آیفون X می شود. اما این طور نیست. این نوار فقط در چند ساعت اول کمی شما را دچار مشکل خواهد کرد و سپس به سرعت در نمای اصلی گوشی محو می شود. ضمن اینکه معمولا در هنگام تماشای محتوای ویدئویی برای حفظ نسبت تصویر ابعاد صفحه کمی کاهش می یابد و در نتیجه فیلم ها توسط این نوار قطع نمی شوند.

نمایشگر

روشنایی و شادابی تصویر نمایشگر آیفون X عالی است و نمایشگر آن از تکنولوژی لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند، اما سبک طراحی بدون حاشیه صفحه نمایش آن هیچ نوآوری را در بر ندارد!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در نقد و بررسی آیفون X اپل یا هر گوشی دیگری باید به آن توجه شود، مسئله صفحه نمایش و کیفیت آن است. اپل برای تامین صفحه نمایش آیفون X با رقیب دیرینه‌اش یعنی سامسونگ همکاری کرده و برای اولین بار آیفونی را با نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) روانه بازار کرده است. صفحه نمایش سوپر آمولد آیفون X اپل ۵.۸ اینچی است و وضوح تصویر ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل را ارائه می‌کند. این امر سبب شده تا نمایشگر گوشی تراکم پیکسلی در حدود ۴۵۸ پیکسل داشته باشد که تقریبا مقدار متوسطی در بین گوشی های پرچمدار محسوب می‌شود. پس از نظر اعداد و ارقام وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش آیفون X اپل در مقایسه با پرچمداران اندرویدی مثل گلکسی S9 سامسونگ خیلی عالی نیست.

اما بررسی ها نشان داده که صفحه نمایش سوپر آمولد آیفون X در عمل کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. اصلی ترین نقطه قوت نمایشگر این گوشی مربوط به توانایی عالی آن در تولید روشنایی می‌شود. حداکثر روشنایی که توسط صفحه نمایش آیفون X تولید شده چیزی در حدود ۶۴۰ نیت بوده است که مقداری بسیار عالی محسوب می‌شود. توانایی نمایشگر آیفون X در تولید روشنایی زیاد سبب می‌گردد تا کاربر به راحتی بتواند گوشی را در محیط های خارجی و زیر تابش نور مستقیم آفتاب مورد استفاده قرار دهد. از دیگر نقاط قوت نمایشگر آیفون X باید به شادابی تصویر عالی و تفکیک‌پذیری بسیار مطلوب رنگ ها در آن اشاره کنیم که حس و حال خوبی را به بیننده منتقل می‌کند.

علاوه بر بحث شادابی رنگ و روشنایی نمایشگر باید به ویژگی های دیگری هم اشاره شود که صفحه نمایش آیفون X اپل از آن ها بهره می‌برد. گذشته از تکنولوژی‌ها و استانداردهایی همچون دالبی‌ ویژان (Dolby Vision)، گستره رنگی بالا (Wide Color Gamut) و ترو تون دیسپلی (True-tone Display) که منجر به بهبود کیفیت نمایش تصاویر می‌شوند، صفحه نمایش آیفون X اپل از قابلیت لمس سه بعدی (۳D Touch) هم پشتیبانی می‌کند که یک ویژگی منحصر به فرد و ابداع شده توسط شرکت اپل است. به موجب این ویژگی مقدار فشاری که کاربر روی نمایشگر گوشی اعمال می‌کند در عکس‌العملی که گوشی ارائه می‌دهد موثر خواهد بود. پشتیبانی از این ویژگی که گاها بسیار کاربردی است، یکی از نقاط قوت گوشی مذکور محسوب می‌شود که باید در نقد و بررسی آیفون X اپل به آن اشاره می‌شد.

نکته بعدی که باید در مورد صفحه نمایش آیفون X اپل به آن اشاره کنیم مربوط به سبک طراحی نمایشگر این گوشی می‌شود. صفحه نمایش گوشی مورد نظر کاملا بدون حاشیه طراحی شده و تقریبا ۸۲.۹ درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. این سبک طراحی منجر شده تا صفحه نمایش آیفون X در بین آیفون های اپل منحصر به فرد به نظر برسد، اما واقعیت این است که شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی از مدت ها قبل گوشی های خود را به نمایشگرهای بدون حاشیه مجهز می‌کردند و اپل با بکارگیری این سبک از صفحه نمایش در آیفون X به نوعی کپی‌برداری از کمپانی های سازنده گوشی های اندرویدی داشته و نوآوری خاصی را ارائه نکرده است. ضمنا اپل روی نمایشگر آیفون X را با شیشه ضد خش و لایه ضد چربی پوشانده است.

دوربین

آیفون 10 به دو دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده که یکی از آن‌ها دارای زاویه دید معمولی و دیگری با لنز تله‌فوتو است. به این ترتیب می‌توانید تا دوبرابر بدون افت کیفیت روی تصاویر زوم کنید و یا تصاویر پرتره شبیه به دوربین‌های DSLR حرفه‌ای ثبت کنید.

تنها تفاوت دوربین این گوشی با آیفون 8 پلاس اضافه شدن لرزش‌گیر اپتیکال به دوربین تله‌فوتو و همچنین دیافراگم بازتر f/2.4 است. به این ترتیب هنگام زوم ویدئوها لرزش کمتری داشته و همچنین در شرایط با نور نسبتاً پایین نیز می‌توانید از دوربین تله‌فوتو و حالت پرتره استفاده کنید.

با وجود این‌که مشخصات فنی دوربین آیفون 10 با آیفون 7 پلاس مشابه به نظر می‌رسد اپل می‌گوید سنسور و الگوریتم‌های پردازشی را بهبود داده تا تصاویر باکیفیت‌تری ثبت شوند. اپل این‌بار از یک سنسور جدید 12 مگاپیکسلی Exmor RS سونی استفاده شده و به لطف تراشه A11 Bionic آیفون 10 می‌تواند به‌صورت زنده و آنی چهره و بدن سوژه‌ها را تشخیص بدهد.

علاوه بر این امکان فیلمبرداری با وضوح 4K و نرخ 60fps یا فیلمبرداری آهسته 1080p@240fps نیز اضافه شده که در میان رقبا بی‌مانند است. اپل همچنین می‌گوید از پیکسل‌های “عمیق‌تری” استفاده کرده تا نشت نور به پیکسل‌های مجاور کم شده و کیفیت کلی بهبود یابد.

فلش چهارگانه کماکان در آیفون 10 وجود دارد با این تفاوت که حالا با قابلیت Slow Sync دریچه شاتر مدت بیشتری باز خواهد ماند تا نور پس‌زمینه نیز به سنسور برسد. دوربین جدید همچنین از فرمت تصویر HEIF و ویدئوهای HEVC (H.265) نیز پشتیبانی می‌کند که باعث کاهش حجم فایل بدون کاهش کیفیت می‌شود.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون x اپل

اپل وعده داده که عمر باتری آیفون 10 حدود 2 ساعت بیشتر از آیفون 7 پلاس است. در مدتی که آیفون 10 در اختیار ما بود از عملکرد باتری‌اش رضایت داشتیم. باوجوداینکه ما بیشتر از حد معمول از گوشی کار می‌کشیدم تا دوربین آن را تست کنیم یا اینکه صفحه‌نمایش مدت‌زمان‌های طولانی روشن بود زیرا مشغول تست قابلیت‌های مختلف آن بودیم آیفون
10 توانست تا 1 روز کامل بدون نیاز به شارژ پاسخگو باشد. به نظر می‌رسد که این آیفون عمر باتری بسیار بهتری از نسل‌های قبلی دارد.

برای اولین بار در تاریخ آیفون، این گوشی مجهز به شارژ بی سیم و همچنین پشتیبانی از شارژ سریع شده است. این خبر خوبی است اما خبر این است که آداپتور قابل پشتیبانی از شارژ سریع در جعبه دستگاه وجود ندارد و اگر دوست دارید آداپتور با قابلیت شارژ سریع داشته باشید باید هزینه اضافی برای خرید آن بپردازید. ما از همان آداپتوری که داخل جعبه بود برای شارژ گوشی استفاده کردیم که متاسفانه مدت زمان زیادی طول کشید تا باتری نه چندان پرظرفیت آیفون 10 شارژ شود. باتری این گوشی در مدت زمان 3 ساعت از صفر تا 100 درصد شارژ شد که عدد بسیار زیادی برای شارژ شدن در این زمانه‌ای است که بیشتر پرچم‌داران با باتری‌های پرظرفیت‌تر در زمانی کمتر از 2 ساعت شارژ می‌شوند.

نتایج تست‌های تکی هم به شرح زیر است:

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری 4K: 36 درصد

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 9 درصد

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 13 ساعت

سخن پایانی

آیفون X گوشی عالی است اما قیمت نجومی دارد و این امر ارزش خرید آن را به حداقل می‌رساند.

آخرین مسئله‌ای که باید در نقد و بررسی آیفون X اپل به آن پرداخته شود مسئله قیمت و ارزش خرید است. نسخه پایه آیفون X اپل که از حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد هم اکنون در بازار کشورمان با قیمتی در حدود ۸.۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد! این قیمت نجومی شاید از حد تصور خیلی از ما هم بیشتر باشد، اما در هر حال قیمتی است که آیفون X اپل در بازار کشورمان دارد. بدون تردید قیمت گزاف این گوشی یکی از اصلی ترین نقاط منفی آن محسوب می‌شود و منجر می‌گردد تا ارزش خرید آن کاهش یابد. 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون x ,خرید ایفون x ,قیمت ایفون x ,مشخصات ایفون x ,گوشی ایفون ایکس, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 64 تاريخ : چهارشنبه 29 مرداد 1399 ساعت: 15:27

اپل واچ 3

اپل امسال در جریان کنفرانس ماه سپتامبر خود، علاوه بر رونمایی از سه گوشی آیفون جدید به نام های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X، از نسل جدید ساعت های هوشمند خود به نام اپل واچ Series 3 نیز پرده برداشت.
محصولی که عل رغم شباهت های ظاهری، تغییراتی را در برخی مشخصه های فنی به خود دیده و از قابلیت های بیشتری بهره می برد. 
زمانی که اپل برای اولین بار، اولین مدل از اپل واچ را عرضه کرد، کاربران گوشی های آیفون می توانستند از طریق این ساعت، لذت کار با یک آیفون کوچک و یا میکروآیفون را بر روی مچ خود تجربه کنند. این ساعت قادر به اجرای دستورات متفاوتی از قبیل نمایش پیام ها، نوتیفیکیشن ها و اجرای اپلیکیشن های متنوع بود. اما امسال مهندسان اپل، دست به تغییرات گسترده ای زدند و برای اولین بار قابلیت سلولار یعنی امکان برقراری تماس های صوتی را به این محصول اضافه کردند.

نسل سوم این ساعت که با نام اپل واچ 3 معرفی شده است می تواند دیگر کاربران را از جابجایی همیشگی گوشی های آیفون بی نیاز کند چرا که این ساعت علاوه بر برخورداری از قابلیت های ردیاب سلامتی و سرویس پرداخت همراه، امکان برقراری و دریافت تماس های صوتی را نیز فراهم می کند. اگرچه این ساعت، تمامی ویژگی های یک گوشی آیفون همانند دوربین را در خود جای نداده و پاسخگویی به ایمیل ها و پیام های متنی برای کاربران، اندکی دشوار است اما با این حال، می تواند به عنوان یک محصول جانبی در کنار گوشی های آیفون، بسیار مفید واقع شود. این ساعت هوشمند در حال حاضر به عنوان بهترین محصول در کلاس خود به حساب می آید و اپل امیدوار است که با اضافه کردن قابلیت های جدید، بتواند بیش از پیش بر محبوبیت این اسمارت فون بیافزاید.

بررسی اپل واچ سری 3

قابلیت تماس

یکی از ویژگی های بارزی که اپل در نسل جدید اپل واچ به کار گرفته قابلیت برقراری تماس بدون نیاز به استفاده از تلفن هوشمند است. با قابلیت ارتباط سلولی یا همان سیم کارت الکترونیکی، به کمک Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) می توان برقراری تماسی با سایر افراد داشت. در حال حاضر دشوار است که بگوییم برقراری تماس بوسیله Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) چگونه ممکن است. به گفته اپل با وجود پردازنده جدید این نسل اپل واچ ۷۰ درصد عملکرد سریعتری در اتصال به شبکه نسبت به مدل پیشین دارد. همچنین ۵۰ درصد بهره وری انرژی را برای کاربران این نسل از اپل واچ فراهم خواهد آورد.

اپل این ویژگی ساعت هوشمند خود را بزرگ دانسته زیرا افراد بدون نیاز به اسمارتفون قادر هستند، با دوستان و آشنایان خود تماسی برقرار کنند. همچنین یک تراشه بی سیم W2 نیز در نظر گرفته شد که موجب اتصال وای فای سریعتر خواهد بود. همچنین در اتصال به شبکه ۴G نیز می توان عملکرد سریعی را در محصول اپل شاهد بود. با سیستم عامل watchOS 4 رابط کاربری بهبود پیدا کرده و تجربه کار بهینه شده است. بعید است تولید اپل واچ سری ۲ در سال آینده به انتها برسد و همچنان شاهد تولید آن خواهیم بود. اگر شما صاحب نسل اول اپل واچ هستید قطعا تفاوت را به خوبی احساس می کنید.

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر اپل واچ سری 3 از دیگر مواردی است که نسبت نسل گذشته بدون تغییر مانده است. هر دو نسخه 38 و 42 میلی متری به نمایشگر اولد مجهز شده اند که رزولوشن آن ها به ترتیب 272×340 و 312×390 می باشد. نکته مهمی که در مورد نمایشگر وجود دارد، حداکثر روشنایی 1000 نیتی آن می باشد که باعث می شود اپل واچ یکی از بهترین های بازار در این مورد تلقی شود. این میزان از روشنایی استفاده بدون مشکل در زیر نور آفتاب را نوید می دهد.

به نظر می رسد نمایشگر این ساعت در اغلب بخش ها رنگ های شاداب و زنده ای را به نمایش می گذارد. متن های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر خوانایی خوبی دارند و آیکون‌ها در آن قابل تشخیص می باشند. تنها ایرادی که می توان به نمایشگر این محصول گرفت، فقدان ویژگی Always-on می باشد که در برخی از ساعت های رقبا به چشم می‌خورد. با این ویژگی که برای مصرف باتری هم بهینه سازی شده است، نمایشگر ساعت هیچگاه خاموش نمی شود و به طور مداوم در حال نمایش ساعت می باشد. (همانند ساعت‌های معمولی) البته نبود آن فقدان بزرگی محسوب نمی شود واین ویژگی هنوز هم عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

نمایشگر این ساعت همانند اکثر ساهت های هوشمند موجود در بازار، با حرکت ساده چرخش مچ دست روشن می شود که این ویژگی در اپل واچ 3 عملکرد کم نقصی را از خود به نمایش می گذارد. چرخاندن دکمه چرخان دیجیتالی در هنگام خاموش بودن نمایشگر، آن را روشن می کند و ادامه چرخاندن نیز روشنایی نمایشگر را افزایش می دهد. نمایشگر این ساعت همچنان حساس به فشار است و با فشار دادن آن در بخش های مختلف، می توان تعامل بیشتری با رابط کاربری داشت. هنگام فشار دادن نمایشگر، یک ویبره کوچکی ایجاد می شود و این ویژگی در حال حاضر برای اپلیکیشن های زیادی کاربرد ندارد.

همانطور که گفته شد، اسپیکر و میکروفون این ساعت در لبه سمت چپ آن قرار داده شده است. این اسپیکر کمک می کند که بدون نیاز به آیفون بتوان به مکالمه پرداخت و در هنگام مکالمه لزوما نیازی نیست که ساعت را در مقابل دهان قرار داد.

عملکرد اپل واچ سری 3

در داخل اپل واچ 3 ، پردازنده و تراشه بی سیم نسبت به گذشته بهبود یافته است. پردازنده 2 هسته ای S3 بکار رفته در این محصول نسبت به تراشه S2، هفتاد درصد بهبود یافته است. اگر دو ساعت اپل واچ 2 و 3 را کنار هم قرار دهیم، مشاهده می شود که عملکرد سری سوم در باز کردن برنامه های مختلف سریع تر شده است، اما هنوز هم برای باز شدن برخی برنامه ها، زمان قابل توجهی نیاز است.

از مهمترین بهبود هایی که پردازنده جدید ایجاد کرده است، می توان به بهتر شدن عملکرد دستیار صوتی سیری در اپل واچ 3 اشاره کرد. در این ساعت، وقتی دستیار دیجیتالی سیری سوالات را جواب می دهد، صدای آن از اسپیکر خارج می شود. این موضوع باعث می شود که حس داشتن دستیار هوشمندی مستقل در داخل ساعت به کاربران القا شود. البته هنوز هم سیری پاسخ سوالات سخت را بر عهده ی آیفون می گذارد و نمی تواند به برخی سوالات، پاسخی کامل ارائه دهد.

قابلیت های سلامتی

بسیاری از کاربران از اپل واچ به عنوان یک ردیاب تندرستی استفاده می کنند. این ساعت از سنسور ارتفاع سنج و فشار سنج بهره می برد که می توانند همانند دستبند هوشمند فیت بیت، مواردی همچون تعداد پله های بالارفته را مشخص کند. همچنین، این اسمارت واچ به قابلیت های جی پس اس و مقاومت در برابر آب مجهز شده که بر اساس آن، قادر است در عمق 50 متری آب، جان سالم به در ببرد.
همانطور که پیش‌تر اشاره شد، نسل سوم اپل واچ به سیستم عامل WatchOS 4 مجهز است که البته این بروزرسانی برای دارندگان مدل های قدیمی این ساعت نیز قابل دانلود است. سنسور ضربان قلب این ساعت نیز همانند گذشته، دقیق و کاربردی عمل می کند؛ این ویژگی اکنون گراف های بیشتری را از نحوه فعالیت قلب در طول روز ارائه می دهد.

باتری و شارژدهی

طول عمر باتری اپل واچ 3 مشابه سری دوم 18 ساعت اعلام شده است. در هنگام انجام کارهای معمولی همچون پاسخ دادن به پیام ها، مشاهده برخی اعلانات و کنترل برخی فعالیت‌های ورزشی، اپل واچ 3 حد اکثر می تواند تا 2 روز را دوام بیاورد و بیشتر از این مقدار ممکن نخواهد بود. اما هنگام استفاده از بلوتوث، LTE و GPS، عمر باتری به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و به 4-5 ساعت کاهش می یابد. شارژ باتری این ساعت زمان قابل قبولی را می طلبد و در طول یک و نیم ساعت، تا 80 درصد شارژ می شود و شارژ کامل آن زمانی در حدود 2 ساعت را می‌طلبد.

 

نتیجه گیری

در پایان می توان گفت که اپل واچ 3 نه تنها بهترین ساعت ساخته شده توسط اپل است، بلکه یکی از بهترین و دقیق ترین ساعت های موجود در بازار نیز محسوب می شود. این ساعت با سیستم عامل جدید خود، قابلیت های ورزشی خوبی را ارائه می دهد و تغییر نکردن قیمت نسخه معمولی آن نسبت به نسخه گذشته، از نکات مثبت آن محسوب می شود.

در پایان می توان گفت که اپل واچ 3 نه تنها بهترین ساعت ساخته شده توسط اپل است، بلکه یکی از بهترین و دقیق ترین ساعت های موجود در بازار نیز محسوب می شود. این ساعت با سیستم عامل جدید خود، قابلیت های ورزشی خوبی را ارائه می دهد و تغییر نکردن قیمت نسخه معمولی آن نسبت به نسخه گذشته، از نکات مثبت آن محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ 3 ,خرید اقساطی اپل واچ 3 ,قیمت اپل واچ 3 ,خرید اپل واچ 3 ,مشخصات اپل واچ 3 , نویسنده : مهران goshikala بازدید : 67 تاريخ : جمعه 17 مرداد 1399 ساعت: 18:16

اپل واچ 5

کمپانی اپل (apple) هر ساله آپدیت جدیدی از ساعت های هوشمند را معرفی می کند و اخیرا در رویداد سپتامبر 2019 در کنار خانواده آیفون 11 از سری جدید اپل واچ یعنی Apple Watch 5 رونمایی نموده است. اپل واچ 5 تمام ویژگی های اپل واچ 4 را به اضافه ویژگی ها و بهبودهایی نسبت به نسخه قدیمی در خود دارد. در این نقد و بررسی قصد داریم به معرفی و بررسی ویژگی های اپل واچ 5 بپردازیم.

بررسی اپل واچ 5 

نمایشگر

نمایشگر جدید اپل واچ سری 5 همواره روشن خواهد بود و نور آن در زوایای مختلف کم و زیاد می شود، بدین ترتیب  همیشه می توانید واچ فیس و زمان را مشاهده نمایید . در صورتی که مچ دستتان را بچرخانید، نمایشگر به بالاترین حد روشنایی خود می‌رسد.

نمایشگر LTPO OLED نسل جدید اپل واچ دارای 1000 نیت روشنایی می باشد.

سری پنجم اپل واچ همانند اپل واچ سری 4 در دو سایز 40 و 44 میلیمتر عرضه می گردد.

باتری

در طول مدتی که از این گجت استفاده کردم، باتری عملکردی بسیار خوبی داشت. من از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب این ساعت را در دست داشتم و هنوز ۴۰ درصد از شارژ آن باقی مانده بود. البته این میزان شارژدهی باتری در روزهایی که ورزش میکنید متفاوت خواهد بود و قطعا شارژ بیشتری مصرف خواهد شد. ولی حتی بعد از یک یا دو ساعت ورزش کردن هم شما تا شب نیازی به شارژ کردن ساعت خود نخواهید داشت.

باتری این ساعت به هیچ وجه نمی‌تواند به مدت دو روز شارژدهی داشته باشد و اگر شما ساعت خود را در شب شارژ نکنید، در روز بعد حتماً به مشکل خواهید خورد.

اپل واچ سری ۵ با همان شارژ مغناطیسی که در مدل های قبلی هم شاهدش بودیم شارژ میشود. این شارژ می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه باتری ساعت شما را ۴۴ درصد شارژ کند و برای شارژ کامل به ۹۰ دقیقه زمان احتیاج دارد.

قطب نما

ویژگی جدید دیگر در سری ۵ قطب نما است، اگر از نقشه‌های ریز و درشت در ساعت استفاده می‌کنید، این ویژگی به شما نشان می‌دهد که در حال طی کردن مسیر درست هستید یا خیر؟

 

سخت افزار و نرم افزار

این ساعت هوشمند در بسیاری ویژگی‌ها مانند سری ۴ به نظر می‌رسد در حالی که دارای تراشه S5 است که به لحاظ اسمی به نظر می‌رسد متفاوت از تراشه S4 در ساعت سال گذشته باشد، تجزیه و تحلیل چیپست نشان داده که در اصل همان تراشه قبلی است و مشابه با سرعت S4 در حال اجرا است. از لحاظ سخت افزاری نکته قابل توجه این است که شما دارای ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی هستید و حتی یک اپ استور دارید که می‌توانید برنامه‌ها را مستقیماً از ساعت مچی خود بارگیری کنید.

 

امکانات ردیاب سلامت

مهم‌ترین قابلیتی که در اپل واچ 5 خواهید دید Noise Detection است. اگر در محیطی هستید که شدت صوت بیش از 90 دسیبل است نوتفیکیشنی دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد اگر این محیط را ترک نکنید به شنوایی شما آسیب می‌رسد. البته اگر امکان ترک محیط را ندارید می‌توانید این نوتیفیکیشن را نادیده بگیرید. اما در هر صورت قابلیت مهمی است. حتی می‌توانید نوتیفیکیشن‌های آن را خاموش کنید یا میزان دسیبل بحرانی آن را کمتر و بیشتر کنید. (اپل می‌گوید که این اپ هیچ صدایی را ضبط نمی‌کند پس از بابت حریم خصوصی‌تان هم نگران نباشید.)

قابلیت جدید این ساعت هوشمند چک کردن سیکل پریود است. روی گوشی صدها اپلیکیشن مختلف برای این منظور وجود دارد. حالا اپل روی سری پنجم هم یک اپلیکیشن مخصوص طراحی کرده است و با یک رابط کاربری اطلاعات لازم برای پریود ماهانه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برای خانم‌ها بسیار سودمند است. در ضمن این اپ تنها زمان سیکل را به شما اعلام نمی‌کند بلکه تغییرات احتمالی در بدن را هم به شما می‌گوید. مثلا خستگی، جوش‌های پوستی، حساسیت‌ها و … را هم به طور کامل در اختیار شما قرار می‌دهد.

قابلیت دیگری که در اپل واچ 5 خواهید دید هشدار در زمان فعالیت نامنظم قلب است. این کار توسط سنسور ضربان‌سنج اپتیکال انجام می‌شود و با داده‌های ECG هم کوپل می‌شود. ECG یا EKG همان سنسوری است که نوار قلب‌تان را با دقت نسبتا خوبی به شما می‌دهد. حالا اگر اپل واچ احساس کند که در ضربان قلب شما تغییرات نامنظمی وجود دارد به راحتی از آن باخبر می‌شوید.

Fall Detection هم اینجاست. این قابلیت برای اولین بار در سری 4 عرضه شد. یعنی اگر از جایی سقوط کنید ساعت ابتدا به شما نوتفیکیشن می‌دهد و اگر جواب ندهید با نزدیک‌ترین سازمان امدادی تماس می‌گیرد و یک پیام به مخاطبین تماس اضطراری شما ارسال می‌کند. امیدواریم هیچوقت از این قابلیت استفاده نکنید. اما اگر کوهنورد هستید و یا محل کار و زندگی شما در ارتفاع و مناطق با ارتفاع زیاد است این قابلیت جان شما را نجات می‌دهد. سیستم SOS یا تماس اضطراری هم همچنان با قدرت کار می‌کند و یک قابلیت جدید هم به آن اضافه شده است. حتی اگر به اینترنت وصل نباشید هم اپل واچ 5 از طریق داده‌های GPS نزدیک‌ترین سازمان امدادی را پیدا می‌کند و می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید.

جمع بندی

یک ساعت حرفه‌ای با طراحی حرفه‌ای. اگر اپل واچ سری 4 دارید احتمالا برخی از این اپ‌ها و امکانات برای شما تکراری باشند و تغییرات کمتری نسبت به سری 4 دارد. اما اگر سری 3 و یا قدیمی‌تر دارید خرید ساعت هوشمند اپل واچ 5 دنیایی از امکانات و قابلیت‌های جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد و احساس می‌کنید همه‌چیز سریع‌تر، قوی‌تر و جذاب‌تر شده است.

اگر شما هم از این ساعت استفاده کرده‌اید نظرات مثبت و منفی‌تان را در کامنت‌ها بنویسید. اگر تجربه‌ی جالب‌توجهی داشته‌اید و یا باتری و ویژگی‌های مختلف آن را تست کرده‌اید اینجا بنویسید. خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم و بشنویم. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی اپل واچ 5 ,خرید اپل واچ 5 ,قیمت اپل واچ 5 ,مشخصات اپل واچ 5 ,خرید اقساطی اپل واچ 5, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 75 تاريخ : پنجشنبه 16 مرداد 1399 ساعت: 1:26

گوشی ایفون X

درکنفرانس WWDC 2017 اپل پس از معرفی آیفون های سری ۸ از جدیدترین و انقلابی ترین محصول خود با نام آیفون X یا همان آیفون ۱۰ رونمایی کرد. طراحی آیفون X با تمامی آیفون های سال های گذشته متفاوت است شرکت اپل در این خصوص منتشر کرد : چشم انداز دیرینه ما همیشه این بود تا آیفونی تمام صفحه خلق کنیم . دستگاهی که خود نماد تجربه ای فراگیر و فراموش نشدنی باشد و بی اندازه هوشمند به گونه ای که با یک ضربه ، صدای شما و حتی نگاهتان را پاسخ دهد . با آیفون X این تصور اکنون به واقعیت تبدیل شده است ، به آینده سلام کنید . اگر قصد خرید ایفون X را دارید کلیک کنید.

بررسی گوشی ایفون X اپل

طراحی

یکی از اصلی ترین ویژگی های آیفون X اپل مربوط به سبک طراحی و ظاهر منحصر به فرد و متفاوت آن می‌شود. آیفون X در مقایسه با آیفون های پیشین اپل سبک طراحی متفاوتی دارد و این مسئله با اولین نگاه به گوشی قابل درک خواهد بود. آیفون X بسیار خوش دست و زیبا طراحی شده و زمانی که آن را در دست می‌گیرید، احساس فوق‌العاده‌ای به شما منتقل خواهد شد. بدنه گوشی از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده و بسیار براق و چشم‌نواز است. شیشه بکار رفته در بدنه آیفون X شیشه گوریلاگلس 5 است که مقاومت عالی در برابر خراشیدگی دارد. دستگاه حدود 170 گرم وزن دارد و صفحه نمایش آن بدون حاشیه طراحی شده و تقریبا82.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را احاطه می‌کند. بکارگیری نمایشگر بدون حاشیه در آیفون X اپل یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن محسوب می‌شود که تا قبل از معرفی این گوشی در هیچ آیفون دیگری شاهد پیاده سازی آن نبودیم.

آیفون X اپل از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی می‌کند و به موجب آن می‌تواند حداقل تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب بدون مشکل دوام داشته باشد. این گوشی در بررسی های عملی متعددی ثابت کرد که فقط شعار ضد آب بودن را یدک نمی‌کشد و واقعا در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی دارد. بنابراین آیفون X واقعا ضد آب است. یکی از تفاوت های اصلی آیفون X در مقایسه با آیفون های پیشین اپل مربوط به حذف دکمه هوم یا اصطلاحا تاچ‌ آیدی (Touch ID) می‌شود. از آنجایی که آیفون X اپل به صفحه نمایشی بدون حاشیه مجهز است، بنابراین فضایی برای تجهیز دستگاه به دکمه هوم وجود نداشته و اپل هم این آپشن را از آیفون X حذف کرده است. اما با حذف دکمه هوم چطور قادر به قفل گشایی از نمایشگر دستگاه خواهیم بود؟

اپل در آیفون X قابلیت "فیس آیدی" (Face ID) را به عنوان جایگزین تاچ آیدی معرفی کرده است. فیس آیدی قابلیت تشخیص چهره پیشرفته و اختصاصی اپل است که یکی از اصلی ترین ویژگی های منحصر به فرد این گوشی هم محسوب می‌شود. با استفاده از این قابلیت پیشرفته می‌توانید با گرفتن آیفون در جلوی صورت خود قفل نمایشگر را باز کنید. لازم به اشاره است که فیس آیدی آیفون X به هیچ وجه مشابه با سیستم های تشخیص چهره بکار رفته در گوشی های دیگر عمل نمی‌کند و یک تکنولوژی کاملا منحصر به فرد، پیشرفته و مبتنی بر یادگیری ماشینی را به همراه دارد که ضریب اشتباه آن در حالت عادی تقریبا 0 درصد خواهد بود. بنابراین از نظر ظاهر و سبک طراحی آیفون X اپل یک گوشی منحصر به فرد و درجه یک است. اگر دوست دارید گوشی شما خاص، چشم نواز و منحصر به فرد باشد، در خرید آیفون X اپل شک نکنید!

نمایشگر و سخت افزار

نمایشگر 5.8 اینچی آیفون X دارای وضوح 1125 در 2436 پیکسل است. بخشی از این اعداد نامتوازن به دلیل وجود نوار کوچک بالای نمایشگر هستند که نسبت متوازن نیمه بالایی و پایینی را به هم زده است. همچنین چگالی پیکسلی نمایشگر نیز 459ppi محاسبه می شود که می توان آن را در بازه نمایشگرهای QHD دانست. اپل در این دستگاه از پنل OLED استفاده کرده که دارای مزایا و معایب خاص خود است. کیفیت رنگ ها بسیار عالی است و روشنایی صفحه حتی در زیر نور مستقیم نیز کاملا مناسب ارزیابی می شود. با این حال پنل های OLED به مرور دچار حالتی به نام پیکسل های شبح مانند می شوند؛ به این معنا که سایه ای از محتویات قبلی نمایش داده شده روی صفحه برای دقایقی همچنان باقی می مانند و به تدریج محو می شوند. البته این اتفاق به زودی برای پنل های آیفون X رخ نخواهد داد و احتمالا حداقل یک سال با بروز چنین حالتی برای صفحات گوشی فاصله داریم.از نظر سخت افزاری همواره اپل را در صدر جدول بنچمارک ها دیده ایم. همین ماجرا برای آیفون X هم تکرار می شود. پردازنده A11 Bionic احتمالا قدرتمندترین چیپ پردازشی موبایل در جهان است که دارای شش هسته در فرکانس 2.3 گیگاهرتز بوده و با معماری 10 نانومتری ساخته شده است. حافظه رم این دستگاه 3 گیگابایت است اما بهینه سازی های انجام شده توسط اپل باعث شده سرعت پردازش آن با گوشی هایی مجهز به 6 گیگابایت رم نیز قابل مقایسه باشد. برنامه ها با سرعت بسیار بالایی اجرا می شوند و جا به جایی بین آنها نیز بدون تاخیر و کندی صورت می پذیرد.

 

دوربین

آیفون 10 به دو دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده که یکی از آن‌ها دارای زاویه دید معمولی و دیگری با لنز تله‌فوتو است. به این ترتیب می‌توانید تا دوبرابر بدون افت کیفیت روی تصاویر زوم کنید و یا تصاویر پرتره شبیه به دوربین‌های DSLR حرفه‌ای ثبت کنید.

تنها تفاوت دوربین این گوشی با آیفون 8 پلاس اضافه شدن لرزش‌گیر اپتیکال به دوربین تله‌فوتو و همچنین دیافراگم بازتر f/2.4 است. به این ترتیب هنگام زوم ویدئوها لرزش کمتری داشته و همچنین در شرایط با نور نسبتاً پایین نیز می‌توانید از دوربین تله‌فوتو و حالت پرتره استفاده کنید.

با وجود این‌که مشخصات فنی دوربین آیفون 10 با آیفون 7 پلاس مشابه به نظر می‌رسد اپل می‌گوید سنسور و الگوریتم‌های پردازشی را بهبود داده تا تصاویر باکیفیت‌تری ثبت شوند. اپل این‌بار از یک سنسور جدید 12 مگاپیکسلی Exmor RS سونی استفاده شده و به لطف تراشه A11 Bionic آیفون 10 می‌تواند به‌صورت زنده و آنی چهره و بدن سوژه‌ها را تشخیص بدهد.

علاوه بر این امکان فیلمبرداری با وضوح 4K و نرخ 60fps یا فیلمبرداری آهسته 1080p@240fps نیز اضافه شده که در میان رقبا بی‌مانند است. اپل همچنین می‌گوید از پیکسل‌های “عمیق‌تری” استفاده کرده تا نشت نور به پیکسل‌های مجاور کم شده و کیفیت کلی بهبود یابد.

فلش چهارگانه کماکان در آیفون 10 وجود دارد با این تفاوت که حالا با قابلیت Slow Sync دریچه شاتر مدت بیشتری باز خواهد ماند تا نور پس‌زمینه نیز به سنسور برسد. دوربین جدید همچنین از فرمت تصویر HEIF و ویدئوهای HEVC (H.265) نیز پشتیبانی می‌کند که باعث کاهش حجم فایل بدون کاهش کیفیت می‌شود.

باتری گوشی ایفون X اپل

اپل وعده داده که عمر باتری آیفون 10 حدود 2 ساعت بیشتر از آیفون 7 پلاس است. در مدتی که آیفون 10 در اختیار ما بود از عملکرد باتری‌اش رضایت داشتیم. باوجوداینکه ما بیشتر از حد معمول از گوشی کار می‌کشیدم تا دوربین آن را تست کنیم یا اینکه صفحه‌نمایش مدت‌زمان‌های طولانی روشن بود زیرا مشغول تست قابلیت‌های مختلف آن بودیم آیفون
10 توانست تا 1 روز کامل بدون نیاز به شارژ پاسخگو باشد. به نظر می‌رسد که این آیفون عمر باتری بسیار بهتری از نسل‌های قبلی دارد.

برای اولین بار در تاریخ آیفون، این گوشی مجهز به شارژ بی سیم و همچنین پشتیبانی از شارژ سریع شده است. این خبر خوبی است اما خبر این است که آداپتور قابل پشتیبانی از شارژ سریع در جعبه دستگاه وجود ندارد و اگر دوست دارید آداپتور با قابلیت شارژ سریع داشته باشید باید هزینه اضافی برای خرید آن بپردازید. ما از همان آداپتوری که داخل جعبه بود برای شارژ گوشی استفاده کردیم که متاسفانه مدت زمان زیادی طول کشید تا باتری نه چندان پرظرفیت آیفون 10 شارژ شود. باتری این گوشی در مدت زمان 3 ساعت از صفر تا 100 درصد شارژ شد که عدد بسیار زیادی برای شارژ شدن در این زمانه‌ای است که بیشتر پرچم‌داران با باتری‌های پرظرفیت‌تر در زمانی کمتر از 2 ساعت شارژ می‌شوند.

نتایج تست‌های تکی هم به شرح زیر است:

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری 4K: 36 درصد

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 9 درصد

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 13 ساعت

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید به بررسی آیفون X اپل پرداختیم و مروری بر ویژگی ها و قابلیت های اصلی آن داشتیم. اگر به دنبال خرید یک گوشی منحصر به فرد، بسیار زیبا، قدرتمند و با دوربین عالی هستید، آیفون X اپل یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی ایفون X ,خرید ایفون X ,خرید ایفون ایکس ,قیمت ایفون X ,مشخصات ایفون X, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 77 تاريخ : جمعه 17 مرداد 1399 ساعت: 18:13

گوشی ایفون XS

آیفون XS یا همان iPhone XS یکی از جدیدترین آیفون هایی است که توسط شرکت اپل در سال 2018 رونمایی شد. این گوشی ظاهری زیبا و قدرت عملکردی بی‌نظیر دارد و می‌تواند گزینه خرید مناسبی برای افرادی باشد که علاقمند گوشی های قدرتمند و برتر اپل هستند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی آیفون XS اپل بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. برای اطلاع از قیمت ایفون xs کلیک کنید.

بررسی ایفون xs اپل

طراحی

بررسی آیفون XS را با طراحی زیبای آن آغاز می کنیم. همان طور که گفتیم، مهم ترین نکته درباره‌ی آِفون X طراحی جدید و جالب توجه آن بود. حال نسخه‌ی آیفون XS هم با همان طراحی روانه‌ی بازار می شود، اما چند تغییر کوچک در آن باعث شده تا بتوانیم این دو گوشی را از هم تشخیص دهیم! تغییر اصلی در رنگ این دستگاه است: رنگ طلایی اضافه شده به آیفون بسیار زیبا و چشم نواز می باشد.

فریم هر دو دستگاه (آِیفون X و XS) مشابه یکدیگر می باشند، نمایشگر ۵٫۸ اینچی مشابه با حاشیه های بسیار کوچک دارند و آیفون XS همچنان بدون دکمه‌ی home روانه‌ی بازار می شود. در notch بالای صفحه نمایش آِیفون XS باز هم شاهد همان اجزای پارسالی، شامل حسگر تشخیص چهره برای باز کردن قفل دستگاه هستیم. آِیفون امسال هم از قاب شیشه ای پشتی برای اسمارت فون هایش استفاده می کند و هم چنان دستگاه های آن از پشت شیشه‌ی هر مغازه ای چشم مردم را به خود خیره می کنند!

این چشم نواز بودن اسمارت فون های آیفون فقط به دلیل ظاهر دستگاه ها نیست، زیرا بسیاری از سازندگان آسیایی اسمارت فون هایی با ظاهر شبیه به آِفون طراحی می کنند. اما چشم نواز بودن آیفون ها به دلیلی کیفیت ساخت فوق العاده‌ی آن ها می باشد. فقط وقتی که یک آیفون در دست شما باشید می توانید به پریمیوم بودن آن پی ببرید.

صفحه نمایش

نمایشگر ۵٫۸ اینچی این گوشی با آیفون X یکسان است.البته آیفون XS کوچک ترین مدل تولید شده آیفون در سال ۲۰۱۸ است.

بدنه آیفون XS تنها کمی از آیفون ۶، ۷ و ۸ بزرگ تر است. اندازه آیفون XS برای گرفتن در دست، تصویربرداری و تماشای فیلم فوق العاده است.

نمایشگر OLED این گوشی ظاهر آن را بسیار زیبا کرده است. این نمایشگر فوق العاده نمایی زیبا از رنگ مشکی بدنه گوشی را نشان می دهد.

رزولوشن آیفون XS چیزی در ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ است. (معادل ۴۵۸ پیکسل در اینچ).

این نمایشگر برای تماشای فیلم فوق العاده است و رنگ ها را با شفافیت هرچه تمام تر نشان می دهد. جزییات تصاویر در این صفحه نمایش فوق العاده است. این کیفیت بالا مدیون حضور تکنولوژی HDR10 و Dolby Vision است.

در بررسی صفحه نمایش آیفون XS از تمام زوایا به مشکل برنخوردیم. این صفحه نمایش به قدری عالی است که در محیط بیرون و نور آفتاب نیز جزییات تصاویر روی صفحه را به خوبی نشان می دهد.

اپل همچنین در این مدل اسپیکرها را بهبود بخشیده است و کیفیت صدا را بالاتر برده است به حدی که می توان از صدای موسیقی در فضای باز نیز لذت برد.

دوربین

آی‌فون Xs از یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد که چینشی عمودی داشته و در گوشه بالا و سمت چپ قاب پشتی جای خوش کرده است. مجموعه دوربین شامل یک لنز واید و یک لنز تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/1.8 و f/2.4 می‌شود که در وسط خودشان فلاش TrueTone معروف اپل را قرار داده‌اند. دوربین دوم تغییری نسبت به گذشته ندارد اما دوربین اصلی شامل بهبودهایی جزئی شده است. هر دو لنز از لرزش‌گیر اپتیکال نیز سود می‌برند.

با این گوشی می‌توانید پرتره‌های بسیار خوبی را بگیرید چرا که افکت بوکه در آن به بهترین شکل ممکن به‌کار گرفته می‌شود. آی‌فون Xs در تشخیص مرز سوژه از بک‌گراند، عملکردی بسیار عالی به‌جا می‌گذارد. حالا شما بعد از ثبت عکس نیز می‌توانید عمق میدان را تغییر دهید تا در نهایت به تصویر اصلی و بدون افکت بوکه برسید، ویژگی‌ که در گلکسی نوت ۸ سامسونگ هم دیده بودیم. البته این تمام هنر دوربین دوم نیست و به واسطه حضور گران‌بهای آن نیز می‌توانید تصاویری با زوم دوبرابری بدون افکت کیفیت داشته باشید.

اپل از الگوریتم‌های متفاوتی برای ثبت تصویر استفاده کرده تا به‌صورت نرم‌افزاری بهبودهای زیادی را بر روی تصاویر ایجاد کند. یکی از این ویژگی‌ها Smart HDR نام دارد که در آن به هنگام لمس دکمه شاتر تا ثبت عکس، در واقع چندین تصویر از سوژه گرفته شده که با نوردهی‌های متفاوتی ذخیره می‌شوند و بهترین بخش آن‌ها ترکیب شده و تصویر نهایی را تشکیل می‌دهند. ویژگی که پیش‌تر در سری پیکسل گوگل دیده بودیم!

به‌طور کلی عکس‌های گرفته شده با این گوشی بسیار شارپ هستند و شامل جزئیات بسیار زیادی (حتی زمانی که گوشی در برابر نور و یا در محیط‌های تاریک قرار می‌گیرد) نیز می‌شوند که برای یک گوشی هوشمند فراتر از انتظار است. در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر گرفته شده با آی‌فون Xs را ببینید.

از لحاظ دوربین سلفی نیز شاهد تغییر خاصی نسبت به گذشته نیستیم و آی‌فون Xs به یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با f/2.2 مجهز است و تصاویر گرفته شده با آن تفاوت خاصی نسبت به دوربین سلفی آی‌فون 10 ندارند. با این حال از لحاظ فیلم‌برداری این دوربین شامل بهبودهایی شده و می‌تواند ویدئوهای فول اچ‌دی 60 فریمی ضبط کند.

اپل بالاخره از آهوی شیطان نیز پایین آمده و امکان ضبط صدا به‌صورت استریو را برای پرچمدار جدیدش در نظر گرفته است. این مدل همچنین می‌تواند به‌صورت 4K و با نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و یا ویدئوهای اسلوموشن 240 فریمی بگیرد.

 

باتری گوشی ایفون xs اپل

اپل در زمان رونمایی مطابق سال‌های گذشته صحبتی در رابطه با حجم باتری نکرد. بنابراین هنوز نمی‌دانیم که باتری این گوشی چند میلی آمپری است! با این حال اگر بخواهیم به گفته‌های اپل اعتماد کنیم، باید بگوییم که نسبت به نسل قبلی، آی‌فون Xs شارژدهی بیشتری داشته که میزان آن در حدود نیم ساعت در روز خواهد بود. بنابراین با توجه به عدم تغییر ابعاد گوشی می‌توان گفت که در این مدل نیز همچون آی‌فون X شاهد یک باتری 2716 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که حالا با توجه به بهبودهای پردازنده، شارژدهی بیشتری ارایه می‌دهد.

این گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و می‌توانید بدون سیم آن را شارژ کنید. آی‌فون Xs از فناوری شارژ سریع اختصاصی نیز بهره می‌برد که به موجب آن می‌توان گوشی را در مدت زمان نیم‌ساعت تا 50 درصد شارژ کرد اما متاسفانه شارژری که از این ویژگی پشتیبانی کند، همراه دستگاه عرضه نمی‌شود! بنابراین برای بهره‌مندی از این نعمتی که حالا میان‌رده‌های اندرویدی هم بدون منت در اختیار مشتری قرار می‌دهند، می‌بایست سری به بازار بزنید و پول بیشتری بابت یک شارژر اضافی بدهید!

جمع بندی

نمی‌خواهیم با گفتن این حرف که این آیفون‌های جدید بهترین گوشی‌های ساخته شده توسط اپل هستند، تکرار مکررات کنیم زیرا این حرف مصداق همه‌ی آیفون‌های جدیدی است که اپل هر سال معرفی می‌کند. گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max  کاری را که اپل سال گذشته با آیفون X آغاز کرده را در همه موارد مهم بهبود بخشیده‌اند. آن‌ها نه تنها جایگزین‌های مناسبی برای آیفون‌های سال گذشته محسوب می‌شود، بلکه در نوع خود گوشی‌های فوق العاده‌ای هستند و به لطف تمرکز ویژه‌ای که اپل بر روی یادگیری ماشینی و موتور عصبی A12 Bionic قرار داده، هر دو گوشی در زمینه نرم افزاری موفق ظاهر شده‌اند و قصد دارند همین روند خوب را ادامه دهند.

اما بهتر است به سوالی که در اول این مقاله پرسیده‌ایم، بازگردیم، آیا گوشی‌های اپل ارزش پولی را که بابت آن‌ها پرداخت می‌کنید را دارند؟ جواب این سوال به شما بستگی دارد، اگر شما هم اکنون از آیفون X استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ این نسل از آیفون‌های اپل نروید و نیازی هم به انجام این کار ندارید. بگذارید مسئله را مقداری شفاف‌تر بیان کنم، اپل کارهای فوق العاده‌ای در این گوشی‌ها انجام داده، اما گوشی آیفون ایکس شما پس از دریافت بروزرسان Ios 12، تفاوتی با آیفون‌های جدید نخواهد داشت و شما عملا چیزی را از دست نخواهید داد، در ضمن پرداخت این همه هزینه چندان منطقی جلوه نمی‌کند. اما اگر شما از کاربران آیفون‌های قدیمی هستید یا قصد دارید از اندروید به Ios‌ کوچ بکنید، سری آیفون Xs می‌تواند نیازهای شما را برطرف سازد. با این حال بهتر است تا ماه دیگر صبر کنید تا گوشی آیفون Xr عرضه شود. زیرا تا زمانی که آیفون Xr  روانه بازار نشود، نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام یک از این آیفون‌های جدید برای شما بهترین گزینه خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی ایفون xs ,خرید ایفون xs ,قیمت ایفون xs ,مشخصات ایفون xs ,گوشی iphone xs, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 73 تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1399 ساعت: 17:59

ایرپاد پرو

کمپانی اپل به تازگی ایرپادهای جدید خود یعنی Airpods Pro را معرفی کرد. این ایرپادهای جدید با قیمت ۲۴۹ دلار و تنها در رنگ سفید به فروش خواهند رسید. به جرأت میتوان گفت که AirPods pro در بسیاری از موارد نسبت به نسل قبلی خود با بهبودهای قابل توجهی همراه بوده است. این ایرپادها اولین هدفون های اپل هستند که به واسطه ی طراحی منحصر به فردی که دارند، صدا را در داخل گوشی کاربر ایزوله می‌کنند. همچنین این ایرپادها اولین هدفون های اپل هستند که از قابلیت حذف نویز بهره می برند. بنابراین من تصمیم گرفتم که به بررسی این محصول جدید بپردازم و ببینم که آیا قیمت ایرپاد پرو ارزش افزایش ۱۰۰ دلاری نسبت به ایرپادهای معمولی را دارد یا خیر. علاوه بر این در این ایرپادها را با هدفون های وایرلس سایر کمپانی ها نیز مقایسه کردم. به همین منظور من این ایرپادها را برای مدتی تست کردم و از هر لحاظ آنها را مورد بررسی قرار دادم.

طراحی ایرپاد پرو

اگر تا به امروز از ایرپادهای اپل استفاده کرده باشید احتمالا می‌دانید در بخش طراحی شاهد تغییرات زیادی نسبت به قبل نیستیم. ایرپاد پرو در بخش‌های اصلی دقیقا شبیه به مدل قبلی خود طراحی شده به این صورت که دو ایرباد وایرلس در کنار یک محفظه شارژ برای نگه داری گوشی‌ها و همچنین شارژ آن‌ها داریم. محفظه شارژ این مدل نیز مانند مدل‌های قبلی طراحی یکسانی دارد و به شکل کتابی باز و بسته می‌شود. در قسمت جلویی محفظه، مانند نسل دوم ایرپادها که بهار سال پیش عرضه شد، یک نشانگر LED قرار داده شده تا وضعیت شارژ و اتصال به دستگاه‌های مختلف را به اطلاع کاربر برساند. اپل همچنین برای آن دسته از کاربرانی که شارژ سیمی را ترجیح می‌دهند یک درگاه لایتنینگ در پایین محفظه تعبیه کرده است.

همانطور که پیشتر گفتیم ایرپاد پرو در قسمت‌های اصلی خود شباهت زیادی به ایرپادهای معمولی دارد اما مانند محفظه شارژ، شاهد تغییرات و تفاوت‌هایی در قسمت‌های جزیی هستیم. گوشی‌های ایرپاد پرو جمع و جورتر و محکم‌تر هستند و با جدیدترین فناوری‌های روز ساخته شدند. مهمتر از همه سری‌های این گوشی‌ها قابل تعویض هستند تا هر کاربر بسته به اندازه گوش خود بتواند از سری متناسبی استفاده کند.

ایرپاد پرو با وجود تغییرات اندکی که داشته همچنان به شکل و ظاهر اصلی ایرپادهای قبلی وفادار مانده است. اگر از طراحی ایرپادهای قبلی خوشتان آمده که چه بهتر ولی در غیر اینصورت انتظار تغییرات اساسی و گسترده نسبت به مدل‌های قبلی را نداشته باشید.یکی از انتقاداتی که نسبت به این محصول اپل مطرح می‌شود عدم عرضه آن در رنگ‌هایی به غیر از سفید است. اپل با توجه به گذشته آیپاد و هدفون‌های معروف سفید رنگ آن، این رنگ را به عنوان شناسه ایرپادها انتخاب کرده اما با توجه به مدت زمان طولانی که از زمان عرضه آیپاد گذشته به نظر می‌آید اکنون دیگر وقت آن فرا رسیده تا اپل در تولید ایرپادها از رنگ‌های دیگری هم بهره ببرد. با این کار در این محصولات تنوع ایجاد می‌شود، چیزی که جای خالیش بیش از پیش در ایرپادها احساس می‌شود. افزون بر این رنگ سفید بیشتر از هر رنگ دیگری گرد و غبار را به خود جذب می‌کند.

 

کیفیت صدا

هر چند که روکش‌های سیلیکونی به کار رفته در ایرپادهای بی‌سیم باعث ایزوله شدن صدای در حال پخش به گوش می‌شوند، قابلیت Transparency یا شفافیت تعبیه شده در ایرپاد جدید به کاربران کمک می‌کند تا صدای محیط اطراف را دقیقاً مانند زمانی که از ایرپاد استفاده نمی‌کنند بشنوند. این قابلیت به لطف سنسورهای ویژه‌ای که در ایرپاد پرو تعبیه شده است باعث بهبود روند استفاده از ایرپادها می‌شود.

 

مقاومت در برابر آب

یکی از قابلیت‌هایی که اپل در توسعه ایرپاد پرو در نظر گرفته شامل قابلیت نسبی برای مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت می‌شود. ایرپاد پرو با استاندارد IPx4 می‌تواند در برابر رطوبت هوا و تعریق ایجاد شده از گوش در حین ورزش و فعالیت‌های فیزیکی کاربر مقاومت کند. با این حال باید در نظر داشت که این محصول برای استفاده در حمام یا استخر مناسب نیست و رطوبت خیلی بالا ممکن است باعث اختلال در کارکرد آن شود.

 

نتیجه گیری

ایرپاد پرو را می‌توان یک ایرباد بی‌سیم گران قیمت دانست که ۲۵۰ دلار برای داشتن آن باید هزینه کنید، در حالی که ایرپاد معمولی اپل ۱۶۰ دلار قیمت دارد. با این حال طراحی زیبا، کیفیت صدای عالی و ویژگی حذف نویز فعال بسیاری از کاربران را برای خرید ترغیب خواهد کرد. به خصوص برای کسانی که به حضور در اکو سیستم راحت اپل عادت دارند. برای خرید ایرپاد کلیک کنید.

 

مزایا

  • طراحی زیبا و راحت
  • حذف نویز فعال
  • کیفیت صدای خوب
  • ادغام بی‌عیب و نقص با iOS
  • مقاومت در برابر آب

معایب

  • غیر قابل تعمیر
  • قیمت بالا
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایرپاد پرو ,خرید ایرپاد پرو ,قیمت ایرپاد پرو ,مشخصات ایرپاد پرو , نویسنده : مهران goshikala بازدید : 76 تاريخ : جمعه 17 مرداد 1399 ساعت: 18:18

گوشی ایفون ایکس مکس

گوشی ایفون ایکس مکس یا iPhone XS Max ( که Ten S Max تلفظ می شود) بزرگترین گوشی هوشمند بود که اپل در دسامبر ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرد. اپل آیفون ایکس اس مکس دارای صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی است. مطمئنا این گوشی جدیدترین محصول Max اپل نیست، بعد از تولید این گوشی شرکت اپل سه گوشی جدیدتر آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را به بازار عرضه کرد و در حال حاضر این سه گوشی جزء جدیدترین محصولات این شرکت می باشند.

طراحی گوشی ایفون ایکس مکس اپل

بررسی آیفون XS Max را با مرور سبک طراحی و ظاهر گوشی آغاز می‌کنیم. زبان و سبک طراحی که اپل در آیفون XS مکس از آن استفاده به عمل آورده مشابه با سبک بکار رفته در آیفون XS و آیفون X (محصول سال 2017 اپل) است. فریم اصلی دستگاه از فولاد ضد زنگ ساخته شده و قاب های پشت و جلوی گوشی شیشه‌ای هستند. اپل اشاره دقیقی نداشته که در قاب پشت و جلوی آیفون XS مکس از چه نوع شیشه‌ای استفاده به عمل آورده اما مدعی شده که شیشه بکار رفته در این گوشی مقاوم‌ترین نوع شیشه‌ای محسوب می‌شود. که تاکنون در هر گوشی موبایلی از آن استفاده شده است.

ابعاد بدنه آیفون XS Max اپل 7.7 در 77.4 در 157.5 میلیمتر بوده و دستگاه حدود 208 گرم وزن دارد. بنابراین علیرغم اینکه گوشی از نمایشگری بزرگ بهره می‌برد و طول و عرض نسبتا بلندی هم دارد، ضخامت بدنه آن کم است و این مسئله منجر به ظریف‌تر به نظر رسیدن دستگاه می‌شود. زمانی که از نمای رو به رو به آیفون XS Max اپل نگاه کنید، صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه آن خیلی سریع توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر این گوشی تقریبا 84.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را احاطه کرده و بدین سبب ظاهری چشم‌نواز را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. لازم به اشاره است که زائده بالای صفحه نمایش یا اصطلاحا ناچ (Notch) همچنان مثل آیفون X در بخش فوقانی ال سی دی دیده می‌شود و محل نصب سنسور های جلوی گوشی است.

زمانی که به قاب پشت آیفون XS مکس نگاه می‌کنید هم درخشندگی قاب پشت گوشی که با شیشه پوشانده شده توجهتان را جلب خواهد کرد. سنسور دوربین دوگانه گوشی به صورت عمودی در لبه فوقانی و سمت چپ قاب پشت آیفون XS Max نصب شده و هیچ خبری هم از اسکنر انگشت یا اصطلاحا تاچ آیدی (Touch ID) نخواهد بود. زمانی که آیفون XS مکس اپل را در دست می‌گیرد، تفاوت مابین این گوشی و تمام گوشی های دیگری که در بازار وجود دارند را احساس خواهید کرد. گوشی به گونه‌ای طراحی شده که جذابیت در آن موج می‌زند و هر فرد علاقمند به تکنولوژی و موبایل را عاشق خودش می‌کند.نسخه‌ای از آیفون XS Max که قرار است در بازارهای آسیایی عرضه شود قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را خواهد داشت. این گوشی از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین سبب قادر است تا 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام داشته باشد. همانطور که گفتیم آیفون XS Max از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست و به جای آن به قابلیت تشخیص چهره پیشرفته اپل که فیس آی‌دی (Face ID) نام دارد مجهز خواهد بود. بدین سبب کاربر می‌تواند در هر شرایط و وضعیتی با گرفتن گوشی جلوی صورت خود قفل نمایشگر آن را آنلاک کند.

به صورت کلی باید بگوییم که اگر به دنبال یک گوشی بزرگ و زیبا هستید که در دست شما کاملا خاص به نظر برسد و توجه هر فردی را جلب کند، آیفون XS مکس اپل بهترین گزینه پیش رویتان خواهد بود. شاید زبان و سبک کلی طراحی این گوشی در مقایسه با آیفون X که سال گذشته از سوی اپل معرفی شده باشد چندان متفاوت نباشد، اما این مسئله نمی‌تواند نقطه ضعفی برای آیفون XS Max محسوب شده و از ارزش های آن بکاهد. به نظر ما آیفون XS مکس اپل از نظر طراحی و ظاهر یک گوشی فوق‌العاده است.

نمایشگر

اصلی‌ترین فاکتوری که آیفون XS Max را نسبت به آیفون XS معمولی متمایز کرده، نمایشگر بزرگ‌تر آن است. آیفون XS Max به یک صفحه نمایش برش خورده 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد مجهز شده است. این صفحه نمایش با رزولوشن عجیب و غریب 1242 در  2688 پیکسل فعالیت می‌کند.

با وجود اینکه تکنولوژی HDR در نمایشگر گوشی‌های هوشمند هنوز به یک اصل مهم تبدیل نشده، اما گاهی اوقات نبود آن در پرچمدار اپل احساس می‌شود. نحوه نمایش نقاط تیره و روشن تصاویر در این نمایشگر، به اندازه‌ای فوق العاده نیست که کاربر را به وجد آورد. البته این موضوع به هیچ وجه به معنای عملکرد بد اپل در این زمینه نیست؛ چرا که صفحه نمایش آیفون XS Max کیفیت بالایی دارد و برای کاربران به اندازه کافی رضایت بخش است.

پنل سوپر امولد که در آیفون‌های جدید با نام Super Retina HD display شناخته می‌شود، روشنایی بالایی دارد و از نظر دقت در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب ظاهر شده است.گوشی‌های اپل معمولا از نظر تفکیک پیکسلی در نمایشگر نسبت به مدل‌های هم‌رده، ضعیف‌تر عمل می‌کردند. پیش‌تر این موضوع نارضایتی کاربران زیادی را به دنبال داشت و باعث شد تا اپل برای افزایش آن در گوشی‌های جدیدش اقدام کند. چگالی پیکسلی نمایشگر آیفون XS Max اکنون به 458ppi می‌رسد که همچنان نسبت به اکثر پرچمداران بازار در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. با این وجود وضوح تصویر در آیفون XS Max به اندازه کافی مناسب است و تصاویر با شارپنس خوبی در آن به نمایش در می‌آیند. همچنین بر اساس ادعای اپل، نمایشگر آیفون XS Max از نظر رنج دینامیکی 60 درصد بهتر از نسل قبل یعنی آیفون X عمل می‌کند. لازم به ذکر است صفحه نمایش آیفون XS Max همچنان از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

دوربین

بررسی آیفون XS Max به ما نشان داد این گوشی از نظر عملکرد دوربین شباهت زیادی به آیفون X دارد. در این پرچمدار شاهد قرارگیری یک ماژول دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی هستیم. چینش لنزهای دوربین در این دستگاه به صورت عمودی انجام شده و اپل بین‌‌شان را با فلاش چهارگانه LED پر کرده است. مانند نسل قبل، لنزهای به کار رفته در این گوشی، از نوع تله فوتو و واید انگل است که به ترتیب گشودگی دیافراگم f/1.8 و f/2.4 دارند.

وجود قابلیت Smart HDR اصلی‌ترین تفاوتی است که در دوربین آیفون XS Max نسبت به آیفون X ایجاد شده است. Smart HDR نسبت به HDR معمولی، به ثبت جزییات بیشتر و همچنین کنتراست بالاتر در تصاویر کمک می‌کند. با توجه به این موضوع، اگر نمونه تصاویر ثبت شده با آیفون XS Max و آیفون X را با هم مقایسه کنید، متوجه تفاوت در این قسمت خواهید شد. از طرفی سایز پیکسل‌ها در آیفون XS Max نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده و شاهد جذب نور بیشتر در تصاویر گرفته شده با آن هستیم. 

لازم به ذکر است اپل هر دو لنز دوربین آیفون XS Max را به لرزشگیر اپتیکال مجهز کرده و کاربر را در ثبت تصاویر ویدیوها با کیفیت بهتر کمک می‌کند.

برنامه دوربین اپل بسیار ساده طراحی شده و برخلاف گوشی‌های اندرویدی حداقل‌ترین تنظیمات برای شخصی سازی در آن یافت می‌شود. همچنان در این اپلیکیشن خبری از مود Pro برای عکاسی حرفه نبوده و کاربر برای دسترسی به تنظیمات مربوط به آن باید از اپلکیشن‌های جانبی موجود در این زمینه استفاده کند.

قابلیت عکاسی پرتره و زوم اپتیکال دو برابری به لطف بهره‌گیری از ماژول دوگانه در این پرچمدار به کاربر ارایه می‌شود. برای استفاده از زوم اپتیکال تنها کافی است در برنامه دوربین، روی آیکون 2X کلیک کنید. قابلیت عکاسی پرتره هم با سوایپ مودها قابل دسترسی است. کاربر می‌تواند بعد از ثبت عکس پرتره، روی گزینه Edit کلیک کند و از این طریق میزان تارشدگی در پس زمینه را به صورت دستی کم و زیاد کند. همچنین در این مود امکان ایجاد افکت نورهای استودیویی هم موجود است.

دوربین سلفی این آیفون جدید 7 مگاپیکسل رزولوشن دارد و از قابلیت‌های عکاسی پرتره و Smart HDR بهره می‌برد. عکاسی پرتره با دوربین سلفی آیفون XS Max به کمک پردازش نرم افزاری انجام می‌شود. جداسازی سوژه از پس زمینه توسط این دوربین سلفی به خوبی انجام شده و تصاویر در این مود با کیفیت قابل قبولی ثبت می‌شوند.

به طول کل عملکرد دوربین آیفون XS Max به آیفون X که سال قبل شاهدش بودیم، شباهت زیادی دارد و بهبود اندکی در آن ایجاد شده است؛ بنابراین اگر از کیفیت نمونه تصاویر ثبت شده توسط آیفون X رضایت داشته باشید، مطمئنا آیفون XS Max که از قابلیت Smart HDR بهره می‌برد، شما را راضی خواهد کرد.

فیلمبرداری توسط آیفون XS Max حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. امکان فیلمبرداری صحنه آهسته‌ هم با نرخ 240 فریم بر ثانیه و رزولوشن فول اچ دی در این دستگاه موجود است.

باتری گوشی ایفون ایکس مکس اپل

گوشی‌های آیفون همیشه مشکل باتری داشته‌اند و می‌توان گفت پاشنه آشیل این گوشی‌ها همین باتری است؛ اما اینبار به خصوص در آیفون 10 اس مکس شاهد باتری‌ای بزرگ‌تر هستیم که گفته می‌شود ظرفیت 3174 میلی‌آمپر ساعتی دارد و این بزرگ‌ترین باتری است که اپل در تا امروز در گوشی‌های آیفون به کار گرفته است. در کنار ظرفیت بیشتر باتری نکته بسیار مهم این است که پردازنده جدید اپل بسیار کم‌مصرف است.

اپل ادعا می‌کند که گوشی آیفون 10 اس مکس نسبت به آیفون 10 عمر باتری 90 دقیقه‌ای بیشتری دارد. مشخص نیست اپل چطور توانسته به این عدد دست پیدا کند اما چیزی که مطمئن هستیم این است که آیفون 10 اس مکس می‌تواند با یکبار شارژ و استفاده معمولی 1 روز کامل را دوام بیاورد.

آیفون‌های جدید اپل از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند اما متاسفانه در جعبه دستگاه خبری از آداپتور با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع وجود ندارد و باید این آداپتور را جداگانه تهیه کنید. به هر حال ما آزمایش خودمان را با شارژری که داخل جعبه دستگاه بود انجام دادیم و این آزمایش برای آیفون 10 اس مکس است. برای شارژ شدن این آیفون بزرگ از صفر تا 50 درصد به 1 ساعت و 30 دقیقه و برای رسیدن به شارژ 100 درصد به 3 ساعت و 30 دقیقه زمان نیاز دارید.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS Max اپل پرداختیم. آیفون XS مکس بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین، زیباترین، با کیفیت‌ترین و قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار محسوب می‌شود. در ادامه اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن را طی دو دسته‌بندی خدمتتان معرفی می‌کنیم. برای خرید گوشی ایفون کلیک کنید.

مزایا

  • طراحی بسیار زیبا، چشم‌نواز و بادوام
  • صفحه نمایش بزرگ، با کیفیت و با رزولوشن عالی
  • قدرت پردازش فوق‌العاده
  • دوربین عالی

معایب

  • قیمت گران
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی ایفون ایکس مکس ,خرید ایفون ایکس مکس ,قیمت گوشی ایفون ایکس مکس ,گوشی iphone xs max, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 75 تاريخ : دوشنبه 6 مرداد 1399 ساعت: 15:02

گوشی ایفون 11

نسل قبل آیفون 11 اپل ،XR بسیار عجیب و غریب بود و دارای اسمی متفاوت که حتی با استفاده از جایگزینی از فناوری صفحه نمایش از نظر کیفیت حتی از آیفونهای سری Sعقب مانده تر بود
با این حال شرکت اپل ارزانترین ایفون 11 را به بازار اورد و به طور گسترده در بازار عرضه شد تا در دسترس کاربران قرار بگیرد و ایفون 11 پرو و پرو مکس جایگزین مناسبی برای ایفون XS وXS MAXشد. ما در این مطلب قصد داریم شما را با گوشی ایفون 11 آشنا کنیم.اگر قصد خرید ایفون 11 را دارید با ما همراه باشید. 

طراحی گوشی ایفون 11 اپل

آیفون 11 از نظر ظاهری شبیه آیفون‌هایی است که در سالیان اخیر معرفی شده‌اند زیرا در جلوی آن یک نمایشگر با دو نقطه سیاه رنگ حضور یافته‌اند. در قاب پشتی اما، یک ماژول مربعی شکل به چشم می‌خورد تا دو لنز دوربین اصلی در آن جای‌گیری کرده باشند.

اپل در این محصول سال 2019 خود از همان پنلی بهره برده که در آیفون ایکس آر استفاده شده بود و از نظر روشنایی و کنتراست نیز این نمایشگر افزایش نداشته است بنابراین یک پنل 6.1 اینچی IPS LCD با یک ناچ بزرگ مشاهده می‌شود که در آن دوربین سلفی، اسپیکر و سنسور مربوط به تکنولوژی Face ID نشسته‌اند. محافظ نمایشگر این گوشی گوریلا گلس ساخت شرکت Coing می‌باشد و روی آن پوشش 2.5 بعدی به کار رفته تا بتوانیم آن را با خیالی راحت یک گوشی صاف بدانیم.

کمپانی آمریکایی همیشه گوشه آیفون‌هایش را گرد کرده تا آنها را زیباتر و باریک‌تر نشان دهد ولی هیچ‌گاه این دستگاه‌ها از نمایشگرهای واترفال یا برآمده استفاده نکرده‌اند.

آیفون ایکس آر اولین گوشی بود که تکنولوژی لمس سه بعدی (3D Touch) را کنار گذاشت بنابراین انتظار نمی‌رفت آیفون 11 هم به چنین ویژگی مجهز باشد. توانایی‌های فناوری مذکور به موتور Taptic داده شده‌اند و با این وسیله قابلیت هپتیک تاچ به وجود آمد. برای بهره‌مندی از این گزینه فقط کافی است دست خود را برای مدت طولانی‌تری روی آپشن مدنظر قرار دهید. افرادی که با لمس سه بعدی آشنایی دارند قطعاً احساس خواهند کرد که این فناوری در آیفون 11 بهبود یافته است.

به نظر می‌رسد حالا حالاها باید به حضور یک ناچ بزرگ در آیفون‌ها عادت کنیم. در این بریدگی سیاه رنگ سنسور سه بعدی ToF، میکروفون (که به عنوان اسپیکر هم به کار می‌رود)، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، سنسورهای مجاورت، روشنایی و حسگر مربوط به قابلیت True Tone جای‌گیری کرده‌اند.

از اینکه می‌بینیم اپل بالأخره دوربین سلفی را بهبود بخشیده و این‌بار از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 استفاده کرده بسیار خرسندیم و اگرچه این حسگر همچنان ویژگی فوکوس خودکار ندارد اما این‌بار می‌تواند ویدیوهای 4K با 30 یا 60 فریم بر ثانیه را به ثبت برساند که در آنها تکنولوژی ثابت‌سازی دیجیتالی نیز حضور دارد. به علاوه، به خاطر بهره‌مندی از یک لنز عریض‌تر، Face ID قطعاً می‌تواند زوایای بزرگ‌تری را تحت پوشش خود قرار دهد.

ظاهر شیشه‌ای جلوی این دستگاه دارای پوشش ضد چربی همیشگی است تا اجازه ندهد اثر انگشت کاربران یا آلودگی‌ها روی آن باقی بمانند و تمیز کردنش هم راحت‌تر باشد. در صورت خرید آیفون 11 می‌توانید تنها با کشیدن کف دست از بالا به پایین یا برعکس، سطح آن را پاک کنید به همین دلیل امیدواریم حداقل سایر کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند نیز از چنین پوششی استفاده کنند.

آیفون 11 در مقایسه با مدل‌های پیشرفته‌تر خود دارای حاشیه‌های مشکی رنگ نسبتاً ضخیمی است که باز هم ما را از این نظر یاد آیفون ایکس آر می‌اندازد. نمایشگر این دستگاه به جای اینکه OLED باشد همچون ارزان‌ترین آیفون پارسال از نوع LCD است. دلیل وجود این نوارهای مشکی رنگ آن است که نمایشگرهای LCD محدودیت‌های کمتری دارند بنابراین نمی‌توان حاشیه‌های اطرافشان را بیش از این کم کرد ولی از نظر قیمت خرج کمتری روی دست شرکت‌های سازنده و همچنین مشتریان می‌گذارند.آیفون 11 یک فریم آلومینیومی دارد که رویش را با محافظ خاصی پوشانده‌اند. لازم به ذکر است که مدل‌های قبل از آیفون ایکس آر نظیر آیفون ایکس هم چنین پوشش محافظی داشتند. در سمت دیگر، گوشی‌های پیشرفته‌تر ساخت اپل از استیل ضد خش و پوشش براق بهره می‌برند.

 

نمایشگر

شاید آیفون 11 در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات ریز و درشتی به خود دیده باشد، اما مطمئنا نمایشگر جزو این تغییرات نخواهد بود. این گوشی همانند آیفون XR از نمایشگر 6.1 اینچی LCD با نام Liquid Retina استفاده می کند که تراکم پیکسی آن به رقم 326 می رسد.

وضوح تصویر نمایشگر این گوشی، 828×1792 پیکسل می باشد که با توجه به رده قیمتی محصول، رقم چندان بالایی به شمار نمی آید. با این حال، این رزولوشن باعث نمی شود که در استفاده روزمره، پیکسل ها به صورت تکی قابل تشخیص باشند و انواع محتوا در این پنل، با شارپی بسیار خوبی به نمایش گذاشته می شود. با این حال، اگر آیفون 11 را در کنار نسخه پرو قرار دهید، متوجه خواهید شد که کیفیت نمایشگر آن، پایین تر می باشد.

به گفته اپل، حداکثر روشنایی پنل این گوشی به 625 نیت می رسد که برای استفاده در محیط های روشن و فضاهای باز با تابش مستقیم نور آفتاب، کافی خواهد بود. حداقل نور نمایشگر نیز حدود 2.5 نیت می باشد که با توجه به LCD بودن پنل، رقم مناسبی به شمار می آید و استفاده از این گوشی در محیط های کم نور، بدون مشکل خاصی، میسر می باشد. همچنین نسبت کنتراست این پنل، 1400:1 ذکر شده است که نشان می دهد این گوشی در نمایش رنگ مشکی، حرف چندانی برای گفتن ندارد و از محتوای HDR10 نیز پشتیبانی نمی کند.

مشابه تمام آیفون های امسال، نمایشگر آیفون 11 نیز از قابلیت TrueTone بهره می برد. این قابلیت در واقع با استفاده از سنسور نور 6 کاناله، نور سفید نمایشگر و دمای رنگ ها را، بر اساس نور محیط تنظیم می کند که باعث افزایش دقت رنگ های سفید و خاکستری می شود.

گذشته از این موارد، نمایشگر iPhone 11 هنگام پوشش فضای رنگی sRGB، رنگ ها را با دقت بسیار خوبی به نمایش می گذارد. همچنین پنل این گوشی از DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند که در صورت نیاز و بسته به محتوای در حال نمایش، فضای رنگی نمایشگر می تواند به آن تغییر کند.ناگفته نماند که مشابه نمونه های گران تر، لایه های لمسی نمایشگر آیفون 11 نیز دستورات لمسی را با نرخ 120 هرتزی دریافت می کند که باعث می شود تاخیر بسیار کمی در اجرای این دستورات وجود داشته شد. اما باید در نظر داشته باشید که نرخ بازسازی تصاویر در این گوشی، همانند اکثر گوشی های امروزی 60 هرتز است.

دوربین

در اولین بخش از بررسی خود، میخواهیم به سراغ دوربین این غول کوچک برویم و بگوییم قابلیت های تصویر برداری iPhone 11 تحسین برانگیز ترین ویژگی آیفون جدید کوپرتینویی هاست.
در حالیکه آیفون ایکس آر فقط یک دوربین اصلی داشت، آیفون 11 دوربین های خود را دو برابر کرده است. این دو لنز دوربین 12 مگاپیکسلی در یک بخش مربعی شکل جای گرفته اند که راستش را بخواهید چندان به ترند اسمارت فون های امسال نمی آید.
مشخص است که آیفون قصد دارد طراحی خاص خود را به داشته باشد، چرا که دو برادر بزرگتر iPhone 11 هم چنین ساختمان دوربین مربع شکلی دارند
در استفاده های اولیه و مخصوصا وقتی دستگاه را به صورت افقی در دست میگیریم، برآمدگی مربعی شکل حس عجیبی القا میکند ولی در کل باید بگوییم این تکنیک از برآمدگی های بزرگ آیفون های سال گذشته بهتر استاین ساختمان دوربین از یک لنز اصلی معمولی و یک لنز فوق عریض تشکیل شده تا تصویر برداری در زاویه جدید تر هم برای کاربران مهیا شود. استفاده از دوربین ها در اپلیکیشن دوربین هم بسیار ساده است. در زیر اپ دوربین، یک سویچ تعبیه شده که امکان تغییر لنز های دوربین را به کاربر میدهد و همچنین میتوانید با اسکرول کردن آن میتوانید زوم دیجیتالی را نیز فعال کنید.
هنگام تعویض لنز ها، یک لرزش کوچک ایجاد میشود و اگر به تصاویر ثبت شده دقت کنید، متوجه خواهید شد که در جذب نور سنسور ها کمی تفاوت وجود دارد.

 باتری

یک ساعت دوام بیشتر نسبت به نسل قبلی چیزی است که اپل درباره باتری آیفون 11 باور دارد. این گوشی از باتری 3110 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در مقایسه با باتری 2940 میلی آمپر ساعتی بکار رفته در iPhone XR، کمی بزرگ تر شده است. این افزایش ظرفیت جزئی در کنار استفاده از تراشه و نرم افزار بهینه تر، باعث شده تا آیفون 11 همانند iPhone XR عملکرد بسیار خوبی در زمینه شارژدهی داشته باشد.

به طوری که این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، حدود 18 ساعت دوام می آورد و در تجربه استفاده ما از این گوشی، می توان گفت که iPhone 11 در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، به راحتی 1 روز را دوام می آورد و شارژدهی این محصول، مطمئنا بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد.گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم و شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می کند؛ اما متاسفانه اپل بر خلاف آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس، تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه قرار نداده است. همین موضوع باعث می شود که شارژ کامل iPhone 11 با شارژر 5 واتی قرار گرفته در داخل جعبه، بیشتر از 3.5 ساعت زمان نیاز داشته باشد که در مقایسه با سایر رقبای همرده، رقمی ناامید کننده به شمار می آید.

جمع بندی

در آخر و برای نتیجه گیری کلی باید عنوان کنیم که اپل برای گوشی آیفون 11 خود بهترین‌‌ها را با کمترین قیمت در نظر گرفته است و به وضوح این گوشی از مدل IPhone XR و حتی مدل Xs سال گذشته، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به باطری بهتر، دوربین پویاتر و پردازنده قدرتمندتر اشاره کرد.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : خرید گوشی ایفون 11 ,قیمت گوشی ایفون 11 ,بررسی گوشی ایفون 11 ,گوشی IPHONE 11, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 69 تاريخ : يکشنبه 5 مرداد 1399 ساعت: 21:42